Case 3: Voor mijn kind geen lesbo-juf!

verscheuren foto lesbische juf

Je bent teamleider. De ouders van Laura komen op gesprek. Hun achtjarige dochter is dit jaar voor het eerst op deze school en zij heeft het erg naar haar zin in de klas van Juf Karen.

Maar het gerucht gaat dat de juf sinds kort samenwoont met een vrouw. De ouders willen van je weten of juf Karen lesbisch is. Als dat zo is, verwachten zij dat je de juf ontslaat. Het is tenslotte een christelijke school. Zo niet, dan zullen zij andere ouders oproepen om in actie te komen.

Jij zegt dat je juf Karen niet zult ontslaan, omdat de school open staat voor iedereen. De klagende ouders vertrekken woedend. Jij wilt deze kwestie bespreken met (a) juf Karen, (b) het team en (c) met de ouders.

Hoe doe je dat?

• Kies voor elk gesprek een van de reactiemogelijkheden die op het werkblad staan.