leegvoorafgaand itemleegvolgend item
duur 15 min

A5 Jouw identiteit

Breng jezelf in beeld:

1. Schrijf op wie belangrijk zijn in jouw leven. Denk bijvoorbeeld aan ouders, broers, zussen, andere familieleden, vrienden, idolen, leden van jouw sportclub, de buren, de dominee, pastoor of imam.

2. Noteer enkele belangrijke kenmerken van jezelf, bijvoorbeeld je sekse, geloof, hobby’s, eigenschappen, dromen of toekomstplannen.

3. Nummer deze kenmerken in een volgorde van belangrijkheid.

4. Teken een vorm die bij jou past (bijvoorbeeld een bloem, een ‘koeienvlek’, een cirkel, een boemerang).

5. Verdeel jouw vorm in grote en kleinere vakken en schrijf daarin de woorden en namen die je hebt genoteerd. Zet de belangrijkste woorden en namen in de grootste vakken.

6. Heb je iets opgeschreven over je seksuele oriëntatie? Zo nee, vind je die minder belangrijk of heb je er niet aan gedacht? Denk je dat dit voor hetero’s en homo’s of lesbo’s hetzelfde is? Zo nee, wat is volgens jou het verschil?

werkblad C3 downloaden

vragen over jouw identiteit